Friday, September 28, 2012

A - Z ,, what should i do?.?



apa yg aku patut buat sekarang nie?.? takkan aku nak melihat sahaja tak berbuat apa2..sedangkan benda nie hampir memusnahkan segala-galanya..takkan aku biarkan ianya terus berlaku sedangkan aku xinginkannya terjadi..mampukah aku halangi ianya daripada terus memusnahkan yg telah tercipta..mampukah aku atasi segalanya yg telah terjadi,,sedangkan aku sendiri terlalu penat untuk berhadapan dengan cabaran yg adakalanya datang dan pergi..
 pejam celik pejam celik,,dah 6 bulan aku bekerja..tapi aku sendiri xpenah nak menyimpan..satu kecuaian yg melampau aku sendiri sedari..tiap kali hujung bulan mesti xpenah nak menyimpan,,bila dah dekat tengah bulan mulalah nak pokai,,time tu le kepokaian melanda aku..tapi allhamdulillah sekarang nie aku xlah berbelanja melampau sangat macam dulu..tapi duit tu xpenah lepas kat dia..dia memang aku xley nak buat pape..banyak duit aku habiskan untuk dia seorang,,sedangkan yg sorang lagi xhabis banyak macam dia..yg aku taw ak xberkira pasal itu semua..kalau dia berdua ak xberkira..just org lain MUNGKIN,,sebab diorg melampui batas yg ak beri..sikit je yg ak bagi tapi diorg ambik terlampau banyak hingga pijak kepala hingga ak terasa macam hamba yg beri diorg kesenangan,,dan mereka xmencuba untuk berusaha..bufday dia,,banyak gila ak belanja sebab nak belikan gift tuk dia..ak prepare 2 minggu awal sebelum bufday dia,,lepas ak balik raya ke3 ak terus cari hadiah yg paling sesuai tuk dia..and ambik masa jugak ak nak bagi kat dia..lepas seminggu bufday dia baru aku bagi,,itupun sebab dia nak balik kampung..ak memang xnak org lain nampak sebenarnya..tapi serius,,aku xpenah tunjuk yg aku xada duit depan sape2 terutama dia,,sebab diorg dah biasa tengok ak berbelanja..kalau diorg nampak ak xmakan pun diorg xsyak pape pun..sebab diorg tau ak ada duit tapi malas nak makan..biasalah tu..

sebanarnya awak,,saya dengar yg budak tu cakap mcm tu kat kawan dia..saya saja ckp yg saya xdengar sebab saya xnak antara kita ada pergaduhan sebab hal tu..saya bukan nak back up dia atau apa,,just sebab saya xnak awak terasa apa yg budak tu cakapkan..cukuplah apa yg da jadi selama nie..saya dah terlalu penat untuk itu semua..dan saya sendiri xtau nak buat apa lagi untuk berhadpan dengan awak..saya tau yg awak marahkan saya jugak sebab benda benda nie,,saya betul2 mintak maaf at awak..mungkin awak suka dan mungkin jugak awak xsuka apa yg saya buat,,tapi itulah yg saya mampu buat,,saya memang sayangkn awak..saya tau awak xsuka saya buat mcm tu at awak..ramai yg mampu berkata kata,,tapi xramai yg mampu untuk mengerti dan mencuba untuk selamai apa yg saya rasa..termasuk awak sendiri,,sebab awak sendiri xmengizinkannya..

MUNGKIN nie semua salah saya,,sebab saya sendiri xpenah nak alert tentang benda2 nie..kalau saya tau,,dah tentu benda nie xakan terjadi..terasa mcm bodoh yg teramat sangat..what should i do?.?

apa yg harus dilakukan sekarang?.?
 pertahankan atau terus berdiam?.?

No comments: