Tuesday, March 04, 2014

"Andai Kau"

"Andai Kau"
Kali pertama aku melihat wajahmu,
Hatiku bagai dipanah serpihan kaca,
Kau buat diriku tak keruan,
Hingga aku terseksa.

Hatiku keliru,
Antara cinta dan khayalan,
Kerna aku tak pernah merasakan sebegini.

Haruskah aku mencari cinta,
Jadi penyeri hidup ku ini,
Hatiku keliru bila terkenangkanmu,
Andai bisaku luah rasa hati,
Mahukah kau dengarkannya.

Andai ku lafaz kata cinta,
Mahukah kau menyahut cintaku dengan setulus hati,
Kerna aku takutkan cintaku dipermainkan,
Yang penuh kepalsuan dalam percintaan.

Mungkin cintaku tidaklah sehebat novela,
Tapi aku masih mengharap diriku disayangi dan dicintai,
Seperti insan lain yang punya kekasih.

Andai kau untukku,
Kan ku serah takdirku pada yang maha esa,
Kerna Dia yang menentukan,
Dan Dia lebih mengetahui apa yang terbaik.

p/s : entah apa yang aku merepek nie.  aku nie nak kata bercinta , macam TAK pulak. kalau ada siapa yg nak kat aku nie?.?

No comments: