Tuesday, March 04, 2014

Kau Pergi Jua Akhirnya

Kau Pergi Jua Akhirnya"

Dalam lena,
Ku terdengar suaramu,
Memanggil namaku dari kejauhan,
Tercari aku dalam suraman cahaya.

Sungguh aku terharu,
Kau hadir jua akhirnya,
Walau hanya dalam bayangan mimpiku,
Setelah sekian lama ku menunggumu sayang.

Andai ku bisa memeluk bayanganmu,
Tak mungkin aku lepaskan walau sesaat,
Walau ku tahu hanyalah sia sia.

Biarpun kau hadir hanya dalam mimpi,
Sudah cukup untukku lepaskan kerinduan ini,
Tidak akan ku tangisi kasih.

Kau pergi jua akhirnya,
Aku pasrah dengan ketentuan ini,
Kerna Dia lebih menyayangimu dari aku,
Tidak aku terjatuh lagi walau tanpa kamu,
Kaulah kekuatan diriku.

p/s : melangkah kehadapan adalah lebih baik dari terus jatuh sebelum melangkah. bangkitlah dan terus melangkah maju.

No comments: