Monday, March 03, 2014

"Sakitnya Aku"

Dari kejauhan ku terlihat,
Sinar mentari menerangi alam,
Memberi sinar harapan pada setiap hidupan,
Yang setia menanti.

Namun tidak pula diri ini,
Sendirian ditemani keheningan,
Mengharap sinar kasih kan hadir,
Terangi jiwa nan kesepian.

Hanya aku rasai keperitan,
Mengharap kasih yang belum pasti,
Hadir terangi jiwaku nan lara,
Hanya aku yang sabar menanti,
Kaukan  terangi kembali taman ini yang kian pudar warnanya.

Mengapa kau seksa aku begini,
Sedangkan kau kata kau cintai aku,
Tapi kau biarkan aku menderita,
Ditinggalkan cinta tanpa kata,
Hingga aku jadi begini.

Adakah aku bersalah padamu,
Atau engkau sudah ada yang lain,
Hingga kau jadikan aku begini,
Bagai kertas putih,
Dihiasi dendam teramat mendalam.

Jika aku bersalah,
Maafkanlah kesilapanku,
Jangan kau berahsia denganku,
Andai hatimu telah dimiliki hati lain,
Jangan kau buat aku terseksa mencintaimu,
Cubalah kau katakan padaku agarku mengerti.

Bebaskanlah aku,
Bebaskan aku dari sangkar cintamu,
Biarkan aku terbang melintasi awan biru,
Mencari kebahagian yang sudi menemaniku.

Bebaskanlah aku,
Biarkan aku terbang bebas diawanan.

p/s : bercinta dan membenci. memang perkara yang harus dilalui setiap insan dalam percintaan dan itulah yang takdirnya. Happy n Enjoy

No comments: